Teherautó bérlés, kárpit tisztítás
A teherautó bérlés egy bizalmi üzlet
A 2013-as eredmények is egészen zseniális eredményt mutatnak. A nem olimpiai évek nagy hatással vannak a forgalomra, így időarányosan mindig javulnak a bevételek. Az utolsó szeptemberi adatok még nagyobb javuló tendenciát tudnak felmutatni, több piaci szereplő kiemelkedő forgalmat jelzett.
Mindig egy központi kérdés teherautó bérlés szempontjából a repülőtéri forgalom. A MALÉV csődje utáni másfél év nem a várakozásnak megfelelően alakult. Régiós kikötő ugyan lettünk de a fapados járatok aránya 13%-al nőtt, így az ügyfelek száma is ezzel arányosan növekedett. Az olcsó megoldásokat kereső hátizsákos turisták nem igénylik a teherautó bérlést, de ha mégis, akkor az árakat jelentősen lenyomják. Szerencsére a Format 1 és a Renault Kupa mint autós események megdobják a forgalmat.
Az átlagos bérlet napok becslések szerint 3-8 nap közötti. A tavalyi évben a legnagyobb cégek által leadott adatok szerint, az átlag 6,4 nap volt. Nyugatabbra több 100 ezer hazai ügyfél bérel autót éves szinten, többjük nem az itthoni, hanem az adott helyszínen bonyolítja le a foglalást.
Egy internetes oldal felmérése szerint az átlag ügyfél, ma már egyre tudatosabban, előre pontosítja igényeit, kisebb kategóriákban. Általában a motor típusára, teljesitményére, és a kényelmi felszerelésre fektetik a legnagyobb hangsúlyt. Konkrét modellre is előfordulnak megkeresések. A magasabb rangú ügyfeleknél fontos a szín. Náluk a sötét tónusok dominálnak, a bőr belső, illetve minden egyéb extra, nagy kijelzős multimédiás eszközök. Olyan ügyfelek is előfordulnak, akik egy típushoz vagy márkához hűek, ők kevesebben vannak, míg többségük márka hűség nélkül, szívesen elfogad javaslatokat, de csakis a presztízs márkából.
Nem könnyű feladat az egyedi igények kielégítése, hiszek a szolgáltatók az általános igényekre fókuszálnak leginkább. Üzleti szempontból persze születnek egyéni megoldások. Például egy nagy amerikai szoftvergyártó cég városonként 50 db felső közép kategóriás, automata, nagy motorizáltságú autót igényelt kelet-európai fővárosok bejárásához. Német partnercégek együttműködésével Bécsből és Prágából 150 autó indult a túrán, jellemzően Audi A6, BMW 5 és Mercedes Benz E Osztály. Olyat is láttunk amikor egy nemzetközi gumiabroncs gyártó cég nagy teljesítményű (Porsche) sportautót kért, meghatározott gumimérettel és típussal, Prágába és Budapestre egyaránt. Nagykereskedőknek akik itt ismerkedtek meg az új termékekkel, 20-30 autós rendezvények lebonyolítása rutinfeladat. Ennél bonyolultabb a Coop-Rally, mely nagyon rövid időre 100 db ugyanolyan méretű és márkájú autót igényelt, felmatricázca, vidéki átadással a felhasználók részére.